Opdrachtgevers
- MEE Utrecht Gooi & Vecht i.c. de stuurgroep Integrale Vroeghulp Utrecht en stuurgroep Vroeghulp ’t Gooi (2012) De inhoudelijke én praktische organisatie van een werkconferentie ‘Bouwen aan Integrale Vroeghulp’ op 12 april 2012. Dit werd afgerond met een positieve evaluatie van vrijwel alle deelnemers én opdrachtgevers. Daarnaast leverde ik een inhoudelijk adviesrapport op waarmee beide stuurgroepen de volgende stappen in het beleid konden bepalen.
- Educatieve Uitgeverij ‘Fysio Educatief’ (2012-heden) Deze uitgeverij is ontwikkelaar én uitgever van de interventie ‘De Klas Beweegt’ en ‘De Klas Beweegt Familiekalender’. In de afgelopen jaren is deze interventie in zowel binnen- als buitenland breed in gebruik genomen. Binnen het speciaal onderwijs en de gehandicaptenzorg is deze interventie nog relatief onbekend. Voor de uitgeverij leg ik verbindingen met het speciaal onderwijs en de gehandicaptenzorg. Daarnaast ben ik adviseur en intermediair bij het verkrijgen van nationale erkenning voor deze interventies.
- Warber Human Resources (2012 – heden) In opdracht van Warber Human Resources ontwikkelde ik een training specifiek voor MEE-organisaties: ‘Een oplossingsgerichte aanpak voor veilig opgroeien op Eigen Kracht’. De training gaat in op de vraag hoe kinderen die opgroeien in een onveilige situatie tóch in veiligheid thuis kunnen wonen. Waar kunnen hulpverleners dan blijvende steun en kracht in het eigen netwerk mobiliseren?
- HOED ‘De Fonteijn’ (2013) In opdracht van de huisartsengroep De Fonteijn in Culemborg stelde ik het dienstenrooster op voor de Huisartsenpost Tiel. Hoewel dit niet mijn kernactiviteit is, was dit een leuke ingewikkelde puzzel, die naar alle tevredenheid is gelegd.
Voorheen onder meer werkzaam bij:
- Landelijke innovatieproject ‘Vroeg, Voortdurend, Integraal’ (2009 – 2012) Samen met drs. Susan Osterop vormde ik het landelijk team van het project ‘Vroeg, Voortdurend, Integraal’. Het team had de opdracht de netwerken Integrale Vroeghulp van elf pilotregio’s te ondersteunen bij de ontwikkeling van regionale samenhangende ketennetwerken. Dit gebeurde op basis van een kader van zeven bouwstenen. Het team faciliteerde daarnaast onderlinge kennisuitwisseling én stimuleerde landelijke kennisontwikkeling en standaards.
- MEE Amstel en Zaan (1994 - 2008) Hoe kunnen we kinderen met ontwikkelingsproblemen en hun gezin het beste ondersteunen? Wat helpt ouders werkelijk in de opvoeding van hun kind? Hoe kunnen alle gezinsleden hun plek in hun buurt, hun werk en samenleving behouden óf verwerven? Hoe versterk je de eigen kracht van het gezin? Dit waren de prangende vragen en mijn drijfveer bij de ontwikkeling en toepassing van nieuwe dienstverlening bij MEE Amstel en Zaan. Voorbeelden hiervan zijn:
- ‘Naar de gewone kinderopvang of school’, vooruitlopend op Passend Onderwijs.
- ‘Gewoon uit logeren’.
- ‘Thuiszorg Plus’ , gewone thuiszorg voor gezinnen met gehandicapte kinderen’
- Integrale Vroeghulp.
- Okido; ondersteuning voor kinderen met ontwikkelingsproblemen die naar de gewone kinderopvang gaan in Amsterdam / Diemen.
- Voortgezet speciaal Onderwijs Haarlemmermeer (1993 – 1994) Psychologisch onderzoek, begeleiding en advies aan leerkrachten, lid van toelatingscommissie op deze school voor zeer moeilijk lerende kinderen.
- LOM scholen Wending en Ruimte in Amstelveen (1991 - 1994) Psychologisch onderzoek bij kinderen met leer- en opvoedingsproblemen. Advisering aan ouders en leerkrachten.