Levensloop
Studietijd
Ik groeide op als vijfde van zes kinderen in één van De Acht Zaligheden, een dorp in de Brabantse Kempen. Na mijn eindexamen aan het Rythoviuscollege in Eersel woonde en werkte ik in Parijs. Daarna verhuisde ik naar Utrecht voor mijn studie psychologie. Ik studeerde af aan de Vrije Universiteit van Amsterdam in de klinische kinder- en jeugdpsychologie.
Werk en onderwijs
Mijn werkzame leven startte in de kinderpsychiatrie. Ondertussen studeerde ik door: Algemene Sociale Wetenschappen en Beleid & Management in de Gezondheidszorg aan de Rijksuniversiteit Utrecht. Vanuit de kinderpsychiatrie stapte ik al vrij snel door naar het speciaal onderwijs om daar als kinderpsycholoog te werken. Ik werkte achtereenvolgens voor de LOM scholen Wending en Ruimte in Amstelveen en het Voortgezet Speciaal onderwijs (ZML) in Hoofddorp. Daarop volgde een baan als hoofd hulpverlening én uitvoerend psycholoog bij de Sociaal Pedagogische Dienst in Amstelland en de Meerlanden, later MEE Amstel en Zaan
Psychologie en management
Sindsdien ben ik (kinder)psychologie en management blijven combineren. Naast mijn functie als (project)manager bij MEE was er altijd een verbinding met het werkveld van opvoeden en opgroeien, van ontwikkelen en leren, van samen leven én samen werken. Het was voor mij dan ook een natuurlijke stap om vervolgens leiding te geven aan een afdeling waar nieuwe dienst- en hulpverlening ontwikkeld werd. Vanuit die functie werkte ik aan de eerste ontwikkelingen rond het thema eigen kracht, waarmee een zelfstandige en volwaardige positie voor mensen met een beperking in de eigen buurt, omgeving, samenleving mogelijk werd.
Van regionaal naar landelijk
In 2009 ging ik namens MEE Nederland aan de slag bij het landelijke team van het ketenproject Vroeg, Voortdurend, Integraal. Samen met elf pilotregio’s werkte ik op basis van een richtinggevend kader van zeven bouwstenen aan kwaliteitsverbetering van de netwerken Integrale Vroeghulp. Hierbij was de erkenning van de positie van ouders als regisseur van de totale levenslijn van hun kind cruciaal. Mijn talent om mensen te verbinden, mijn ideeën en kennis kon ik zo op landelijk niveau in samenwerking met diverse landelijke platforms optimaal benutten.